آموزش

آموزش کامل ساخت اپل آی دی با گوشی و کامپیوتر مخصوص کاربران ایرانی

چطور در ایران اپل آی دی بسازیم؟

وقتی برای اولین بار یکی از محصولات اپل مثل آیفون، مک‌بوک یا آیپد را می‌خرید، اولین کاری که باید انجام دهید، ساخت اپل آی دی (Apple ID) است که برای دسترسی به آی کلاود (iCloud)، آیتونز (iTunes)، اپ استور (App Store) و دیگر سرویس‌های ضروری اپل به آن نیاز دارید. البته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از طرف اپل برای IP ایران، این کار ایرانی‌ها کمی دشوارتر است. در این مقاله با روش‌های مختلف ساخت اپل آی دی مخصوص کاربران ایرانی در خدمت شما هستیم. با مجله فرنا همراه باشید.

راه های ساخت اپل آی دی

اپل آی دی حساب کاربری کاربران محصولات شرکت اپل است که با استفاده از آن می‌توانند به تمامی خدمات اپل دسترسی داشته باشند و دستگاه‌های خود را در اکوسیستم اپل با همدیگر همگام‌سازی کنند. ساختن اپل آی دی کاری ضروری اما ساده و رایگان برای ورود به اکوسیستم اپل است. در زیر، روش های ساخت اپل آی دی را به شما آموزش می‌دهیم.

نکته مهم: به دلیل تحریم بودن جمهوری اسلامی، کاربرانی که با IP ایران به اینترنت متصل باشند نمی‌توانند از خدمات اپل استفاده کنند و ساختن Apple ID نیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین، پیش از شروع مراحل ساخت آي دی باید از وی پی ان برای تغییر آدرس آی پی خود استفاده کنید.

ساخت اپل آی دی با گوشی

ساخت اپل آی دی با آیفون

روش ساخت اپل آی دی با آیفون ۱۴، آیپد یا آیپاد که همگی با سیستم عامل iOS کار می‌کنند، شبیه همدیگر است. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

۱- روی گزینه Forgot password or don’t have an Apple ID ضربه بزنید.
۲- روی گزینه Create a Free Apple ID ضربه بزنید.
۳- تاریخ تولد خود را انتخاب و نام خود را انتخاب کنید و سپس، روی گزینه Next ضربه بزنید.
۴- اگر می‌خواهید از ایمیل کنونی خود برای ساخت اپل آی دی استفاده کنید، روی گزینه Use your current email address ضربه بزنید اما اگر می‌خواهید یک ایمیل iCloud بسازید و از آن برای ایجاد اپل آی دی خود استفاده کنید، روی گزینه Get a free iCloud email address ضربه بزنید.
۵- مراحلی را که روی صفحه نمایش به شما نشان داده می‌شود، گام به گام انجام دهید تا آدرس ایمیل شما تأیید شود و یک گذرواژه قوی برای اپل آی دی خود انتخاب و منطقه جغرافیایی خود را تعیین کنید. به دلیل تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی و پشتیبانی نکردن اپل از ایران، باید منطقه جغرافیایی دیگری برای خود انتخاب کنید. آدرس ایمیلی که در این مرحله تأیید می‌کنید، اپل آی دی جدید شما خواهد بود.
۶- در مرحله بعدی می‌توانید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. اکثر کاربران ایرانی در این بخش باید گزینه None را انتخاب کنند تا بتوانند به مرحله بعدی بروند.
۷- حالا باید یک آدرس معتبر به اپل بدهید. به دلیل تحریم بودن جمهوری اسلامی از طرف شرکت اپل، امکان ثبت آدرس کنونی شما در ایران وجود ندارد و باید یک آدرس فیک به اپل بدهید. برای این کار، عبارت fake address generator را در گوگل جستجو کنید. یکی از نتایج اول گوگل را باز کنید تا یک آدرس فیک براساس موقعیت مورد نظر خود بسازید.

پیشنهاد ما به شما:  ۱۰ روش حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن در اپل واچ

ساخت آدرس فیک
۸- مرحله بعدی که مشکل واقعی کاربران ایرانی از اینجا شروع می‌شود، وارد کردن شماره تلفن است. همانطور که گفتیم به دلیل تحریم بودن جمهوری اسلامی، اپل شماره تلفن ایران را نیز قبول نمی‌کند. برای حل این مشکل باید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

ساخت اپل آی دی با شماره تلفن مجازی

برای این کار می‌توانید عبارت Receive SMS را در گوگل جستجو و یکی از نتایج اول گوگل را باز کنید. یکی از بهترین وبسایت‌ها برای این کار، RecieveSMS است. شما می‌توانید در این وبسایت، یک شماره از کشورهای دیگر مثل آمریکا، کانادا، انگلستان و سوئد انتخاب کنید. سپس، آن شماره را در فرایند ساخت اپل آی دی وارد کنید. با این کار، اپل یک کد را به شماره انتخاب شده در آن وبسایت ارسال می‌کند. شما می‌توانید آن شماره را با کلیک کردن روی عبارت Read received SMS ببینید و آن را در روند ساختن اپل آی دی وارد کنید و سپس، روی گزینه Continue ضربه بزنید.

پس از تأیید شماره تلفن، یک ایمیل به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که حاوی یک کد است و باید آن را در فرایند ساخت اپل آی دی وارد کنید تا فرایند خاتمه پیدا کند و اپل آی دی شما با موفقیت ساخته شود.

ساخت اپل آی دی بدون شماره با آیتونز

ساخت اپل آی دی در آیتونز

پس از خرید گوشی آیفون از بازار موبایل ایران می‌توانید برای ساخت اپل آی دی با کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز و بدون نیاز به شماره، راه اول دانلود کردن اپلیکیشن آیتونز و نصب آن روی کامپیوتر است. سپس به ترتیب زیر عمل کنید:

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای کامل خرید لپ تاپ تا ۲۰ میلیون در ۱۴۰۲

۱- وارد آیتونز شوید.
۲- در سربرگ Account گزینه Sign In را بزنید.
۳- در پنجره ای که برای شما باز می‌شود، روی گزینه Create new account کلیک کنید. با این کار، وارد فرایند شروع ساخت اپل ای دی می‌شوید.
۴- اطلاعات شخصی خود را به درسی وارد کنید زیرا از این اطلاعات برای بازیابی اپل آی دی شما لازم هستند.
۵- آدرس فیک را وارد کنید و مراحل را ادامه دهید تا اپل آی دی شما ساخته شود.

ساخت اپل آی دی در کامپیوترهای مک

ایجاد APPLE iD در مک

گر مک‌بوک دارید، می‌توانید با طی کردن گام‌های زیر، اپل آی دی خود را بسازید:

۱- وارد منوی Apple شوید و روی System Settings یا System Preferences (در نسخه‌های قدیمی‌تر macOS) کلیک کنید.
۲- روی گزینه Sign in with your Apple ID یا Sign in (در نسخه‌های قدیمی‌تر macOS) کلیک کنید.
۳- روی گزینه Create Apple ID کلیک کنید و آدرس ایمیل خود، یک گذرواژه قوی و منطقه خود را به اپل بدهید.
۴- در مرحله بعدی می‌توانید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. اکثر کاربران ایرانی در این بخش باید گزینه None را انتخاب کنند تا بتوانند به مرحله بعدی بروند. در قسمت آدرس می‌توانید همانطور که در بالا به شما آموزش دادیم، نیاز به یک آدرس فیک دارید. برای ساخت آدرس فیک عبارت fake address generator را در گوگل جستجو کنید. یکی از نتایج اول گوگل را باز کنید تا یک آدرس فیک براساس موقعیت مورد نظر خود بسازید.
۵- ایمیل دریافت شده از طرف اپل را تأیید کنید تا اپل آی دی شما ساخته شود.

پیشنهاد ما به شما:  چگونه متوجه شویم واتساپ هک شده است؟

سوالات پرتکرار

۱- ساده ترین روش ساخت اپل آی دی با شماره ایران چیست؟

امکان ساخت اپل آی دی با شماره ایران وجود ندارد و برای این کار، نیازمند یک شماره مجازی هستید که می توانید آن را از وبسایت ReceiveSMS تهیه کنید و اپل آی خود را با پیامکی که اپل به آن شماره ارسال می‌کند، بسازید.

۲- هزینه ساخت اپل آی دی چقدر است؟

وبسایت‌هایی وجود دارند که کار ساخت اپل آی دی را برای شما انجام می‌دهند و هزینه‌ای ناچیز بین ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند اما شما نیازی به خریدن اپل آی دی ندارید و به راحتی می‌توانید اپل آی دی خود را بسازید.

۳- آیا ساخت اپل آی دی بدون آیتونز برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است؟

کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده وبسایت‌های ارائه‌دهنده شماره تلفن مجازی مثل ReceiveSMS، بدون نیاز به نصب آیتونز روی کامپیوتر و با هر یک از دستگاه‌های اپل به راحتی اپل آی دی بسازند.

جمع‌بندی

اولین کاری که پس از خرید گوشی آیفون یا هر یک از محصولات دیگر اپل باید انجام دهید، ایجاد Apple ID است. به دلیل تحریم بودن جمهوری اسلامی از طرف شرکت اپل، محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی در ساخت Apple ID وجود دارد و همین موضوع، کاسبی جدیدی به نام فروش اپل آی دی در کشور ما ایجاد کرده است. با این حال، شما برای ایجاد اپل آی دی خود نیازی به پرداخت پول ندارید و خودتان می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

در صورتی که با در ایجاد اپل آی دی مشکل دارید، می‌توانید آموزش تصویری ساخت اپل آی دی را در وبسایت آپارات ببینید. البته ما در این آموزش ساخت اپل آی دی هر چیزی را که لازم بود به شما آموزش دادیم و گفتیم که چطور می‌توانید با گوشی، آیپد، آیپاد یا نرم‌افزار آیتونز در کامپیوتر، به صورت کاملا رایگان، اپل آی دی بسازید.

منبع:
۱- apple.com

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا