آموزشترفندها

تغییر رمز اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا، مخصوصا ایران است. روزانه بیش از میلیون‌ها عکس و فیلم در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند که برخی از آن‌ها جنبه تجاری و برخی دیگر شخصی هستند.

در این میان کاربرهای زیادی هستند که رمز ورود به حساب اینستاگرام خود را بنا بر دلایل مختلفی فراموش می‌کنند و امکان ورود دوباره به حساب خود را ندارند. روش‌های مختلفی برای بازیابی تغییر رمز اینستاگرام و مشاهده رمز فعلی اینستاگرام در گوشی وجود دارد که بنا به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه این مطلب با مجله فرنا همراه باشید، چرا که قصد داریم تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز فعلی و روش‌هایی برای بازیابی رمز اکانت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

سایت تغییر رمز اینستاگرامسایت تغییر رمز اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است که زیر نظر شرکت متا فعالیت می‌کند. این شبکه اجتماعی از امنیت بالایی برخوردار است تا کاربرها بتوانند در فضایی امن به فعالیت خود ادامه دهند.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بازیابی تغییر رمز اینستاگرام، مراجعه به سایت تغییر رمز اینستاگرام است. با مراجعه به وب سایت مورد نظر، امکان تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک، ایمیل و فیس بوک وجود دارد.

  • ابتدا روی سایت تغییر رمز اینستاگرام ضربه بزنید.
  • در صفحه باز شده آيدی پیج اینستاگرام خود را بنویسید.
  • روی گزینه Send Login Link ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید می‌توانید روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک، ایمیل و فیس بوک را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب هر کدام از موارد فوق، یک لینک برای شما ارسال می‌شود که به شما امکان تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز فعلی را می‌دهد.
پیشنهاد ما به شما:  معرفی 8 تا از بهترین برنامه پیدا کننده آهنگ برای موبایل و کامپیوتر

سایت تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل

یکی دیگر از روش‌های تغییر رمز اینستاگرام،‌ استفاده از سایت تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل است. استفاده از این روش مستلزم آن است که از قبل، یک ایمیل روی حساب اینستاگرام خود ثبت کرده باشید.

برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام از طریق گوگل،‌ مشابه روش قبلی مراحلی که ذکر شده است را باید انجام دهید. با این تفاوت، به جای انتخاب پیامک، گزینه Eamil را برای ارسال لینک بازیابی رمز عبور اینستاگرام انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل فوق، ایمیلی حاوی یک لینک برای شما ارسال می‌شود که با ضربه زدن به آن، سایت تغییر رمز اینستاگرام از طریق گوگل برای شما باز می‌شود.

تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامکتغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک

روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام کاملا مشابه هم هستد و تنها تفاوت آن‌ها، در دریافت لینک تغییر رمز است. این روش برای تغییر رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی بدون ایمیل قابل استفاده است.

برای تغییر رمز اینستاگرام از طریق پیامک، ابتدا مراحل قبلی که توضیح داد شد را انجام دهید. سپس در قسمتی که نحوه دریافت لینک را مشخص می‌کنید، گزینه SMS را نتخاب کنید.

البته استفاده از این روش مستلزم آن است که از قبل روی پیج اینستاگرام خود، یک شماره تلفن ثبت کرده باشید تا لینک بازیابی رمز عبور از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

تغییر رمز اکانت اینستاگرام در داخل برنامه

گاهی اوقات پیش می‌آید که سایت تغییر رمز اینستاگرام باز نمی‌شود و یا بنا به دلایل مختلفی اختلالاتی دارد. بابت این موضوع جای نگرانی نیست، با استفاده از برنامه اینستاگرام روی موبایل هم امکان بازیابی تغییر رمز اینستاگرام وجود دارد.

  • ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • در بخش پروفایل روی آیکون سه خط در بالای سمت راست ضربه بزنید و در منوی باز شده گزینه Setting را انتخاب کنید.تغییر رمز اینستاگرام
  • از بخش Security گزینه Password را انتخاب کنید.تغییر رمز اکانت اینستاگرام در داخل برنامه -02
  • در صفحه باز شده، اگر رمز فعلی خود را به یاد دارید، در کادر Current Password وارد کنید. سپس در دو کادر بعدی، رمز عبور جدید وارد کنید و برای ثبت تغییرات روی آیکون تیک بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • در صورتی که رمز عبور فعلی خود را به یاد ندارید، در انتهای صفحه گزینه Forgotten Your Password را انتخاب کنید تا لینک بازیابی تغییر رمز اینستاگرام به ایمیلتان ارسال شود.تغییر رمز اکانت اینستاگرام در داخل برنامه -03
  • پس از دریافت ایمیل روی لینک موجود ضربه بزنید و در صفحه باز شده گزینه Reset Password را انتخاب کنید.
  • در اینجا برای تنظیم مججد رمز عبور، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که باید در دو کادر موجود، رمز عبور جدید خود را وارد کنید.
پیشنهاد ما به شما:  پیدا کردن کانال در واتس اپ (whatsapp)

مشاهده رمز فعلی اینستاگرام در گوشی

در حال حاضر اینستاگرام روشی را به صورت مستقیم برای مشاهده رمز عبور اینستاگرام در گوشی ایجاد نکرده است که این موضوع دلایل امنیتی خود را دارد.

از طرفی گوگل، امکان مشاهده رمز فعلی اینستاگرام در گوشی را برای شما ایجاد کرده است که علاوه بر اینستاگرام، می‌توانید سایر رمزهای عبور خود را مشاهده کنید.

  • ابتدا وارد برنامه گوگل کروم در گوشی شوید.
  • در گوشه سمت راست بالا روی نماد سه نقطه ضربه بزنید تا منوی کشویی برایتان ظاهر شود.
  • در انتهای منو گزینه Setting را مشاهده می‌کنید، روی آن ضربه بزنید.
  • در صفحه باز شده، گزینه Password را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در این قسمت شما می‌توانید تمامی رمزهای عبور که در اکانت گوگل شما ذخیره شده‌اند را مشاهده کنید.
  • در لیست باز شده اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
  • در این قسمت کادر رمز را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آیکون چشم می‌توانید رمز عبور خود را مشاهده کنید.
  • البته برای مشاهده رمز عبور باید با استفاده از اثر انگشت یا وارد کردن رمز ایمیل، هویت خود را تایید کنید تا رمز عبور مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

سخن پایانی

اکانت اینستاگرام در حال حاضر یکی از مهم‌ترین حساب‌های کاربری هر شخص یا کسب و کار به شما می‌رود که حاوی اطلاعت شخصی و بیزنسی است.

مراقبت از حساب کاربری اینستاگرام اهمیت بالایی دارد و در صورت فراموشی رمز عبور، گاهی اوقات پیش می‌آید که روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام کار نکنند. پس برای محکم‌ کاری پیشنهاد می‌شود که رمز عبور اینستاگرام خود را در جایی ذخیره کنید تا در صورت فراموشی، بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما:  آموزش ساخت اکانت سامسونگ

بحث مراقبت از حساب اینستاگرام شد، برای بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن آن، پیشنهاد می‌کنیم تایید دو مرحله‌ای برای حساب اینستاگرام را فعال کنید تا خیالتان بابت هک شدن اکانت راحت شود.

امتیاز شما به این مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا