بررسی و مقایسه

مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro

مقایسه گوشی A32 با Poco x3 pro

فروشگاه فرنا در این مقاله قصد دارد به مقایسه A32 با Poco x3 pro که به عنوان دوتا از گوشی های پرفروش در بازار شناخته می شوند بپردازد. همان طور که می دانید، کمپانی شیائومی یکی دیگر از شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند می باشد که در سالهای اخیر، توانسته فروش فوق العاده­ای را به خود اختصاص دهد.

شیائومی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین رقبای سامسونگ شناخته می شود که جهت محبوبیت بیشتر، در مناسبت های معروف از نسخه های جدید خود رونمایی می کند. همان طور که می دانید، کمپانی سامسونگ یکی از قدیمی ترین عرضه کنندگان گوشی های هوشمند است که امروزه گفته ها حاکی از آن است که این کمپانی بیشتر پول برند خود را دریافت می کند. اما از حاشیه که بگذریم، اگر قصد خرید این یکی از دو محصول را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما تا آخر این مقاله با فرنا موبایل همراه باشید

اولین مقایسه: طراحی و ساختار

اولین مبحث ای که در مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro مورد بررسی ما قرار گرفته می شود، طراحی و ساختار این دو محصول می باشد. کمپانی سامسونگ در طراحی گوشی A32 خود از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفته است.

این گوشی که تا حد زیادی مشابه دیگر محصولات سری A سامسونگ می باشد که در نتیجه می توان گفت دارای طراحی منحصر به فردی است. جنس بدنه این دستگاه از پلاستیک فشرده است که در برابر ضربات مقاوم بوده و همچنین  باعث سبک شدن گوشی سامسونگ نیز شده است.

متاسفانه بدنه گوشی A32 در برابر عرق، لکه و…بسیار حساس است. به این معنا که اگر دست شما عرق کرده باشد، اثر آن بر روی گوشی سامسونگ باقی می ماند. بیشتر خریداران بر این باورند که طراحی این دستگاه بیشتر شباهت با طراحی گوشی Galaxy S21 Ultra دارد!

اما کمپانی سامسونگ معتقد است که طراحی منحصربه‌فرد تری را در تولید این محصول پیاده کرده است. اگر بررسی های خود را کمی بیشتر ادامه دهیم، باید گفت  دورتادور گوشی سامسونگ A32 توسط حاشیه طراحی این محصول احاطه شده است. این حاشیه دارای لبه های برجسته میباشد که از ضربه وارد شدن به گوشی در هنگام افتادن جلوگیری می شود.

نسبت صفحه نمایش به بدنه در این دستگاه حدود 84.9 درصد می باشد. به این معنا که نمایشگر تقریبا کل صفحه را به خود اختصاص داده است. در قسمت جلوی این دستگاه شاهد یک دوربین سلفی باکیفیت و در پشت گوشی سامسونگ نیز چهار ماژول دوربین قرار گرفته شده است که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم. ناگفته نماند که کمپانی سامسونگ حسگر اثر انگشت این دستگاه را در زیر صفحه نمایش قرار داده است که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است.

مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro

در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro، به طراحی و ساختار گوشی شیائومی Poco x3 pro می رسیم! بی شک کم و بیش با طراحی و ساخت گوشی های شیائومی آشنا هستید!

کمپانی که امروزه فروش فوق العاده ای را به خود اختصاص داده است، در طراحی گوشی Poco x3 pro، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته است تا از رقبای بزرگ خود کمی جلوتر بیفتد. طراحی جوان پسند گوشی شیائومی یکی دیگر از عواملی می باشد که سبب افزایش فروش این دستگاه شده است.


بیشتر بدانید: مقایسه دو گوشی میان رده پوکو f3 و گلکسی a52

پیشنهاد ما به شما:  راهنمای خرید بهترین تبلت های میان رده ۲۰۲۳

بدنه گوشی شیائومی از پلاستیک مات و وسط آن از جنس پلاستیک براق است که برند پوکو را به نمایش می گذارد. طراحی این دستگاه مجهز به استاندارد IP53 می باشد که در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است.

البته این ویژگی را نمیتوان به معنای ضد آب بودن در گوشی شیائومی دانست. اما خب تا حد زیادی از نفوذ قطرات آب به سخت افزار جلوگیری می کند. متاسفانه وزن این دستگاه نسبت به گوشی های مشابه کمی بیشتر است. به طور کلی گوشی های شیائومی مخصوصاً گوشی Poco x3 pro به سنگین بودن نسبت به دیگر محصولات مشابه معروف اند.

وزن این دستگاه 215 گرم می باشد که در نگه داشتن طولانی مدت باعث خستگی دست شما می شود. در سمت جلوی این محصول نیز دوربین سلفی و در سمت پشتی آن چهار ماژول دوربین قرار گرفته شده است که در ادامه بیشتر مورد بررسی ما قرار گرفته می شوند.

طراحی و ساختار پوکو x3 pro

دومین مقایسه: صفحه نمایش

صفحه نمایش، از دیگر بخش هایی می باشد که در ادامه مقایسه گوشی ساسمونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro مورد برسی ما  قرار گرفته می شود! در ابتدا به بررسی نمایشگر گوشی سامسونگ می‌پردازیم.

در زمینه صفحه نمایش کمپانی سامسونگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! به عبارتی اکثر افراد معتقدند که این کمپانی با کیفیت ترین نمایشگر ها را بر روی محصولات خود پیاده می کند. اما آیا این گونه است؟ عملکرد نمایشگر گوشی A32 تا حد زیادی پاسخ مثبت به این سوال داده است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ Super AMOLED است که به همراه رزولوشن فوق العاده‌ای همراه شده است که ایراد گرفتن از آن کاری بسیار سخت است. به گفته کمپانی سامسونگ، در این صفحه نمایش امکان لمس ترکیب شده است.

به طوری که به جای اینکه دو لایه در نمایشگر گوشی به کار رود که یکی از آنها کار نمایش و دیگری وظیفه لمس را داشته باشد هر دوی این کارها در یک لایه کاربردی انجام میشود. از آنجایی که نرخ کنتراست 100,000:1 در نمایشگر با کیفیت گوشی سامسونگ دیده می شود، در استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم خورشید نیز با مشکل مواجه نخواهید شد.

مقایسه A32 با Poco x3 pro :صفحه نمایش

مقایسه گوشی ساسمونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro با برسی صفحه­ نمایش گوشی شیائومی poco x3 pro ادامه می دهیم. صفحه نمایش ۶ اینچ، از دیگر ویژگی هایی است که کمپانی شیائومی با دقت و کیفیت بالایی بر روی این محصول پیاده کرده است.

در بررسی نمایشگر این دستگاه، بایدگفت کمپانی شیائومی نیز نمایشگرهای با کیفیتی را بر روی محصولات خود پیاده می کند. اما آیا می توان کیفیت نمایشگر گوشی Poco x3 pro را هم اندازه کیفیت نمایشگر گوشی سامسونگ A32 دانست؟ پاسخ این سوال نیازمند بررسی دقیق میباشد. نمایشگر گوشی شیائومی از فناوری IPS پشتیبانی می کند، به طوری که قادر است ۱۶ میلیون رنگ را با کیفیت مناسبی نمایش دهد. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل به همراه تراکم پیکسلی ۳۹۵ بر هر اینچ می باشد.


بیشتر بدانید: بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران


لازم به ذکر است که نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی شیائومی ۸۴.۶ درصد و نسبت تصویر نیز ۲۰:۹ می باشد. مشاهده می کنید که نمایشگر گوشی شیائومی با توجه به اینکه از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است، اما عملکرد پایین تری را نسبت به صفحه نمایش گوشی سامسونگ ارائه داده است.

سومین مقایسه: دوربین

علاقه مندان به عکاسی به گوش باشند! در ادامه مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro ،به برسی دوربین این دو محصول می پردازیم. طبق روال ابتدا از دوربین گوشی سامسونگ شروع می کنیم.

پیشنهاد ما به شما:  بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران (مهر 1401)

جالب است بدانید که کمپانی سامسونگ در زمینه طراحی دوربین نیز معتقد است که قدرتمند ترین دوربین ها را بر روی محصولات خود پیاده کرده است. عملکرد دوربین گوشی های سری A نیز تا حد زیادی این ادعا را اثبات کرده است.

دوربین اصلی گوشی سامسونگ Galaxy A32 دارای رزولوشن 64 مگاپیکسلی می باشد. به این معنا که قادر است که تصاویر و ویدئوی های مختلفی را با کیفیت 64 مگاپیکسل برای شما ثبت و ضبط کند. دوربین دیگر این محصول دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسل می باشد که با زاویه دید ۱۲۳ درجه ای امکان عکاسی فوق عریض را برای شما ایجاد می کند.

در کنار این دوربین، حسگر ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته شده است تا شما قادر باشید جزئیات بیشتری را ثبت کنید. از این دوربین بیشتر برای گرفتن تصاویر از نزدیک و البته بوکه کردن تصاویر پس زمینه استفاده می شود. گستره داینامیکی از دیگر عواملی می باشد که خروجی  دوربین گوشی سامسونگ را فوق العاده کرده است.

با استفاده از حالت HDR که در این گوشی قرار دارد، تصاویر با کیفیت مناسبی نمایش داده شده و برخی از نقاط روشن تصویر و تاریک آن با جزئیات بسیار بهتری ثبت می شوند. دوربین سلفی این دستگاه دارای رزولوشن 20 مگاپیکسلی می باشد که جهت ثبت تصاویر با کیفیت بهترین گزینه است.

شاید از نظر سخت افزاری دوربین سلفی و هیجان انگیزی دوربین های اصلی این دستگاه نباشد اما بی شک از نظر کیفیت در همان رده است. مطمئن باشید که با استفاده از گوشی، تصاویر با کیفیتی را ثبت می کنید.

مقایسه A32 با Poco x3 pro :دوربین

در ادامه مقایسه گوشی ساسمونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدلPoco x3 pro ، نوبت به برسی دوربین گوشی شیائومی مدل Poco  می رسد! همانطور که اشاره کردیم این نسخه از گوشی پوکو دارای چهار ماژول دوربین در سمت پشت، و یک دوربین سلفی در سمت جلوی گوشی می باشد.

این که آیا کیفیت دوربین گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ، نیاز به بررسی دقیق دارد. اما در همین ابتدا می‌توان گفت، دوربین گوشی سامسونگ عملکرد بهتری را ارائه داده است. اما بگذارید بررسی دقیق از دوربین گوشی شیائومی داشته باشیم. دوربین اصلی این دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی می باشد که مجهز به قابلیت حالت شب می باشد.

به واسطه این قابلیت می توانید در شب عکس های بسیار زیبا و رویایی را ثبت و ضبط کنید. در کنار این دوربین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه دوربین 2 مگاپیکسلی قرار گرفته شده است که قدرت بیشتری را در فرایند عکس برداری به این گوشی بخشیده اند.

ناگفته نماند که دوربین اصلی گوشی شیائومی قادر است به صورت پیش فرض عکس های ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره کند که این عدد خوبی برای گوشی میان رده است. ناگفته نماند که گوشیPoco x3 pro ، برای عکسهای حرفه ای گزینه ی مناسبی نمی باشد. اگر به عکاسی علاقه زیادی دارید، این گوشی برای شما توصیه نمی شود.

چهارمین مقایسه: سخت افزار

ادامه مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro، مربوط به سخت افزار گوشی سامسونگ و شیائومی می باشد. در ابتدا به بررسی سخت افزار گوشی سامسونگ A32 می پردازیم. در این باره لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ در طراحی سخت افزار این دستگاه نیز عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان داده است.

حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به همراه رم 6 گیگابایتی، قدرت فوق العاده­ای را به این دستگاه در اجرای نرم افزار ها بخشیده است. برای گوشی سامسونگ از اندروید نسخه 11 استفاده شده است که به عنوان اخرین نسخه اندروید موجود در بازار می باشد.


بیشتر بدانید: مقایسه بین a72 و s20 fe؛ کدام یک برنده این مقایسه خواهند بود؟

پیشنهاد ما به شما:  پر فروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده ۲۰۲۴ در ایران کدامند؟

باتری با ظرفیت  5000 میلی آمپر ساعت بر روی این محصول پیاده شده است که با قاطعیت می‌توان گفت، اگر علاقه ای به گیم و تماشای فیلم و سریال ندارید، تا دو روز می توانید از این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید. در مورد گوشی سامسونگ A32 افرادی معتقدند که این دستگاه جهت انجام بازی های جدید و سنگین مناسب نمی باشد.

اما مد نظر داشته باشید که گوشی سامسونگ مجهز به تراشه  نانومتری Mediatek Helio G80 می باشد که سنگین ترین برنامه ها را نیز به راحتی قادر است اجرا کند. ناگفته نماند این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی  Mali-G۵۲ MC۲ GPUنیز می باشد که می توان گفت همین مسئله سبب شده تا گوشی A32  در  اجرای نرم افزار ها هنگ نکرده و عملکرد بسیار مناسبی را از خود نمایش دهد.

مقایسه A32 با Poco x3 pro :سخت افزار و باتری

اکنون در ادامه مقایسه گوشی ساسمونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro، نوبت بررسی سخت افزار گوشی شیائومی است، که بهتر است از عبارت گیمینگ استفاده کنیم. یعنی گوشی گیمینگ شیائومی. اما چرا؟ جواب این سوال در بررسی سخت افزار این محصول مشخص می شود.

اگر از علاقمندان به بازی های جدید و هیجان انگیز می باشید، گوشی شیائومی گزینه بسیار مناسبی است. کمپانی شیائومی معتقد است که این محصول جهت اجرای بازی های سنگین و جدید بهترین محصول موجود در بازار می باشد. تا حدود زیادی نیز افرادی که خریدار این محصول بوده و به گیمینگ علاقه داشتند نیز این ادعا را تایید کرده اند.

گوشی شیائومی Poco x3 pro، در دو نوع 128و 256 گیگابایتی روانه بازار شده است.  حافظه ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم می باشد که قدرت فوق العاده ای را به گوشی شیائومی بخشیده است. این دستگاه مجهز به اسنپ دارگون 860 SoC هشت هسته‌ای می باشد که جهت اجرای بازی های سنگین فوق العاده است.

همچنین ناگفته نماند که گوشی شیائومی مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno ۶۴۰ GPU نیز می باشد که به همراه تراشه Qualcomm Snapdragon ۸۶۰ (۷ nm) Chipset ، قدرت مناسبی را به این دستگاه در اجرای نرم افزار ها بخشیده است.

اگر از مبحث اصلی دور نشویم، در ادامه سخت افزار می‌توانیم بلندگوهای گوشی شیائومی را نیز مورد بررسی قرار دهید! اگر با گوشی های شیائومی آشنایی داشته باشید، بی شک می دانید که این برند در زمینه استفاده از بلندگو های قدرتمند، حرف اول را در بازار می زند. قدرت صدای بیت بلندگوی گوشی  شیائومی  192 کیلوهرتز است، که علاوه بر شفافیت بالایی که دارد، از قدرت بالایی در انتقال امواج برخوردار است.

جمع بندی

آخرین مبحثی که در مقایسه گوشی سامسونگ مدل A32 با گوشی شیائومی مدل Poco x3 pro مطرح می شود، جمع بندی می باشد! در  در آخر این مقاله قصد داریم جمع بندی کوتاهی از مقایسه ای که از این دو محصول بیان کردیم، داشته باشیم.

همانطور که مطالعه کردید هر دوی این محصولات از قدرت و عملکرد مناسب برخوردار می باشند! اما نکته مهم این است که هدف شما از خرید گوشی هوشمند چیست؟ اگر از علاقه مندان به فیلم و سریال یا عکاسی می باشید، بی شک گوشی سامسونگ A32 با توجه به قابلیت هایی که از آن اشاره کردیم، گزینه بسیار مناسب تری است.

اما اگر به حوزه گیمینگ و بازی های جدید و هیجان انگیز علاقه دارید، عملکرد گوشی شیائومی در این زمینه بهتر است. این دستگاه در زمینه اجرای بازی های قدرتمند دارای عملکرد بهتری از دید کاربران و البته با توجه به سخت افزاری که دارد، برخوردار است.

3.6/5 - (41 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. پوکو واقعا گوشی خیلی خوبی هست که متسفانه امروزه تو بازار کمیاب ترین و با ارزش ترین و اقتصادی ترین گوشی ایران هستش

    1. حاظرم به اندازه یه ایفون ۱۳ پرومکس پول بدم ولی یه پوکو ایکس تری پروی سفارشی برام بزنن با همین مشخصاته اسنپدراگون۶۸۰ و ..
      فقط تنها مشکلی که این دیوایس داره دوربینه ۴۸ مگاشه
      مگر نه اتفاقا گوشیه گیمینگ هر چی سنگینتر و بزرگ تر باشه بهتره و به دست میچسبه و راحت‌میتونی ۶ انگشته پلی بدی
      فوقالعاده هست این‌موبایل و میخوام بردارم ولی خیلی ناراحتم که این گوشی نوش نیست تو بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا